مزایای گوش دادن به پادکست انگلیسی و تقویت زبان انگلیسی - رادیو دربست

مزایای گوش دادن به پادکست انگلیسی

پادکست انگلیسی یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی می باشد. در ادامه به معرفی سایر مزایای آن می پردازیم.

پادکست انگلیسی چیست؟

پادکست یک فایل صوتی است که می‌توانید آن را در رایانه، تلفن یا پخش‌کننده mp3 خود بارگیری کرده و هر زمان که بخواهید به آن گوش دهید. همچنین پادکست‌ها یک ابزار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. نکته جالب در مورد پادکست انگلیسی این است که می‌توانید همه‌جا به آن گوش دهید اما گوش دادن منفعل به پادکست همیشه بهترین گزینه نیست.

همین حالا پادکست های ما را گوش کنید و لذت ببرید

شما به‌راحتی می‌توانید به کمک پادکست انگلیسی چند ساعت انگلیسی گوش دهید بدون اینکه چیز قابل‌توجهی یاد بگیرید. اینکه شما دقیقاً از پادکست چگونه استفاده می‌کنید به خود شما بستگی دارد اما در اینجا ما چند نکته برای کمک به شما برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی بیان کرده‌ایم.

  • از پادکست‌هایی استفاده کنید که روی یادگیری تمرکز دارند
  • سرعت پادکست را کم کنید
  • روی آنچه گوش می‌دهید تمرکز کنید
  • برای یادگیری واژگان جدید یک دفترچه یادداشت داشته باشید
  • رونوشت پادکست را جستجو کنید
  • بعضی‌اوقات پادکست‌ها را در پس‌زمینه قرار دهید. گوش دادن به زبانی که در حال یادگیری آن هستید به‌خودی‌خود مفید است. این به شما کمک می‌کند تا با اصوات طبیعی زبان‌ها آشنا شوید و همچنین می‌تواند طیف وسیعی از لهجه‌های مختلف را به شما معرفی کند.
  • سایر ابزارهای مکمل یادگیری را پیدا کنید

مزیت‌های پادکست انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی از طریق پادکست انتخاب مطمئن برخی از موفق‌ترین زبان آموزان انگلیسی است. در این مقاله به همین دلیل باید به‌صورت جدی در مورداستفاده از پادکست‌ها فکر کنید تا به بهبود زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های لیسنینگ، خواندن و نوشتن خود کمک کنید. استفاده از پادکست به‌عنوان یک منبع شنیداری به شما کمک می‌کند تا مکالمه‌های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. این رویکرد ترکیبی، همان کاری است که اکثر زبان آموزان موفق انجام می‌دهند و دارای مزایای زیر است:

  • درک بهتر
  • تلفظ بهتر کلمات هنگام صحبت کردن
  • صحبت کردن به‌صورت پیوسته و بهبودیافته (به‌عنوان‌مثال شما می‌دانید که چگونه کلمات باید جریان پیدا کنند، بنابراین صدای شما بیشتر شبیه یک زبان مادری است)
  • مهارت بهبودیافته خواندن زبان انگلیسی
  • مهارت بهبودیافته نوشتاری زبان انگلیسی

هفت مورد پادکست انگلیسی با متن

من عاشق گوش دادن به پادکست هستم. مخصوصاً وقتی می‌خواهم به محل کار خود بروم یا وقتی‌که در حال استراحت هستم. در زیر من قصد دارم به چند مورد پادکست انگلیسی معروف
با متن اشاره‌کنم که شما می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و مهارت‌های درک زبان انگلیسی خود را بسیار بهبود ببخشید.

همین حالا پادکست های ما را گوش کنید و لذت ببرید

پادکست StoryCorps:

StoryCorps یک پادکست دل‌انگیز است و مأموریت آن این است که “داستان‌های بشریت را حفظ و به اشتراک بگذارد تا بتواند بین مردم ارتباط برقرار کند و جهانی عادلانه‌تر و دلسوزانه‌تر ایجاد کند “.

پادکست ویرایش آخر هفته یا Weekend Edition

یکی از چندین برنامه رادیویی است که توسط رادیو عمومی ملی در یک سازمان خبری معروف در ایالات‌متحده تولید می‌شود. NPR چندین برنامه عالی ازجمله Morning Edition و All Things Considered را تولید می‌کند که این برنامه‌ها انواع مختلفی از فایل‌های صوتی را در انواع مختلف موضوعات ارائه می‌دهند.

پادکست این زندگی آمریکایی یا This American Life

بهترین پادکست انگلیسی هست و جزء محبوب‌ترین پادکست‌های انگلیسی‌زبان جهان است که تضاد جالبی با NPR ارائه می‌دهد. در واقع، دقیقاً به این دلیل محبوب شد که به نظر می‌رسد بسیار متفاوت از یک داستان رادیویی “معمولی ” باشد.

پادکست ” On Being”:

اگر از مکالمه‌های کوتاه متنفر هستید، شما ممکن است از پادکست On Being لذت ببرید. در حقیقت این پادکست، پادکستی درباره “گفتگوهای بزرگ ” هست که شامل موضوعاتی مانند فلسفه، علوم، دین و چگونگی خوب زندگی کردن است.

پادکست 99٪ نامرئی:

این پادکست یکی از چندین پادکست عالی در یک مجموعه رسانه‌ای به نام Radiotopia است. هر اپیزود متعلق به Radiotopia بسیار عالی است و ارزش شنیدن دارد اما متأسفانه فقط تعدادی از آن‌ها متن نمایش‌های خود را منتشر می‌کنند.

پادکست علم در مقابل:

پادکست دیگری که در تبدیل مباحث فنی به یک سرگرمی آموزشی عالی است، پادکست علم در مقابل از رسانه گیملت است. این شرکت تولیدی ده‌ها پادکست باکیفیت دیگر را نیز ارائه می‌دهد اما متأسفانه رونوشت‌های کمی دارد.

پادکست آهنگ منفجر کننده:

همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، ده‌ها پادکست عالی به زبان انگلیسی وجود دارد که ارزش شنیدن دارند. من سعی کردم این لیست را به نمایش‌هایی که متن هر قسمت را منتشر می‌کنند، محدود کنم زیرا توانایی خواندن آنچه می‌شنوید برای یادگیری یک زبان دشوار مانند زبان انگلیسی بسیار مفید است. متأسفانه، این توصیه نهایی یعنی پادکست Song Exploder متن را منتشر نمی‌کند اما چون این موسیقی است می‌توانید متن مهم‌ترین قسمت این نمایش (متن ترانه) را در وب‌سایت‌هایی مانند Genius پیدا کنید.

بهترین پادکست آموزش گرامر زبان انگلیسی در سال 2020

برای آموزش گرامر زبان انگلیسی پادکست‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. بهترین پادکست آموزش گرامر زبان انگلیسی به شرح زیر است:

پادکست انگلیسی اسپرسو:

در پادکست Espresso English، شما دستور زبان انگلیسی، واژگان، عبارات، اصطلاحات و موارد دیگر را خواهید آموخت. دروس Espresso English واضح و کاربردی است و یادگیری سریع و مؤثر زبان را آسان می‌کند. برای دریافت این دوره‌های انگلیسی و کتاب‌های الکترونیکی که به شما در یادگیری سریع‌تر زبان کمک می‌کند.

همین حالا پادکست های ما را گوش کنید و لذت ببرید

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ

پادکست روشی عالی برای کار بر روی مهارت شنیداری شما است زیرا می‌توانید هرچند بار که خواستید به آن‌ها گوش دهید. شما می‌توانید فایل‌های پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ خود را طوری تنظیم کنید که سریع‌تر یا کندتر پخش شوند یا اینکه فقط به بخشی از کل برنامه گوش دهید. پادکست‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، تقریباً هر موضوعی را که فکر می‌کنید پوشش می‌دهند.

موضوعات این پادکست‌ها شامل علوم، فیلم، تاریخ، تدریس، زبان و داستان‌سرایی است.

اکثر پادکست‌ها رایگان هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی پیدا کنید. من در این خصوص بیشتر پادکست‌های موجود در صفحه پادکست‌های BBC را گوش می‌دهم. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن پادکست انگلیسی Apple Podcasts که به‌طور خودکار در دستگاه‌های Apple نصب می‌شود یا از طریق تب پادکست iTunes پادکست انگلیسی موردنظر خود را پیدا کنید اما جستجوی ساده در Google نیز به شما کمک خواهد کرد.

یکی از انواع پادکست انگلیسی با زیرنویس فارسی، پادکست شش دقیقه انگلیسی با BBC است. در این پادکست از اصطلاحات عامیانه استفاده می‌شود. همین‌طور کلماتی که در این پادکست استفاده می‌شود، عبارات روزمره مردم انگلیسی‌زبان هست. مدت‌زمان اپیزودهای این پادکست شش دقیقه است. علاوه بر این، این پادکست برای تقویت مهارت شنیداری افراد برای آزمون آیلتس مناسب است. همچنین این پادکست دارای زیرنویس فارسی و انگلیسی است.

پادکست یادگیری زبان انگلیسی با صدای آمریکا یکی دیگر از انواع پادکست‌های انگلیسی با زیرنویس فارسی است. این پادکست در ژانرهای مختلف و موضوعات مختلفی تولید شده است. ازجمله موضوعاتی که در این پادکست به آن پرداخته می‌شود شامل بهداشت، علم، اخبار، فرهنگ و فناوری است. این پادکست برای افراد در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب است. همچنین این پادکست دارای دو زیرنویس فارسی و انگلیسی است.

دیدگاه شما چیست؟